Maak je passie winstgevend met Instagram Business Profiles

Instagram maakt je passie winstgevend. Of zoiets. Het moet haast wel zo zijn gezien bedrijven in vrijwel iedere branche massaal van het platform gebruik maken. Wellicht omdat het, in de door Social Media gedomineerde wereld van vandaag, exact doet wat het moet doen: het trekt aan, verbindt en inspireert.

De veelzijdige functionaliteit van Instagram heeft er in een rap tempo voor gezorgd dat bedrijven bijna niet meer zonder kunnen. Allereerst is het potentiële bereik enorm: 1 klik en je deelt je nieuwe hand-geschilderde bloempot of zelf ontworpen gadget met iedereen op de planeet. Daarnaast opent en ondersteunt Instagram een dialoog. Deel je werk met genoeg mensen en ze zullen er over gaan praten: het creëert naamsbekendheid. Belangrijk.

Het was dan ook onvermijdelijk dat Instagram zich zou ontwikkelen tot een onmisbaar element in de moderne marketingstrategie. Instagram Business Profiles is het resultaat van luisteren naar zowel klant als ondernemer: een vraag over je nieuwe collectie kleding voor katten in de comments terug vinden? Dit kan snel een naald-hooiberg verhaal worden. Nu kun je binnen het platform mailen. Eindelijk.

Inzicht krijgen in de markt en op een slimme manier nog meer potentiële klanten bereiken? De volgende tools maken het allemaal een stuk makkelijker.

Instagram Business Profiles

Maakt van je particuliere Instagram account een bedrijfsaccount. Nu kunnen klanten je bellen, mailen of appen door simpelweg de contact button te gebruiken. Daarnaast ben je makkelijker vindbaar en geeft het je toegang tot de volgende twee opties. Top.

business-profiles-instagram

 

Insights

Inzicht in je doelgroep: wie zijn ze en wat vinden ze van mijn product? Welke posts doen

het goed en welke minder? Het stelt je in staat gericht, relevante content te leveren aan de mensen die zich er ook daadwerkelijk in interesseren. Handig.

insights-instagram

Promote

Maakt van een eerder geplaatste populaire post gratis reclame voor je bedrijf. De zogeheten Call to Action zet klanten aan van je dienst of product gebruik te maken. Ook leuk, is dat je deze functionaliteit wederom compleet kunt afstemmen op jouw doelgroep.

promote-instagram

Hoe deze toepassingen het daadwerkelijk gaan doen en of ze ook écht een verschil zullen maken, zien we aan het einde van het jaar. Één ding is zeker: Instagram werkt. Ohja, Tip: een Instagram feed is heel makkelijk in je nieuwe WordPress website te integreren. We bespreken graag de mogelijkheden onder het genot van een heerlijk kopje koffie.

P.s.: Je kan ons ook volgen op Instagram ;-)!

Bron: Instagram Blog

Ryan Mead
Projectmanager bij WPinaday.