Meer conversie

5 tips voor meer conversie in 2019

Het nieuwe jaar is begonnen en daar horen natuurlijk ook nieuwe doelstellingen bij. Één van de belangrijkste doelstellingen voor (bijna) elk bedrijf is het verhogen van de omzet, maar hoe doe je dat? In dit artikel vind je vijf tips om het conversie ratio van jouw website te verhogen.

Zorg voor duidelijke call-to-actions

Wanneer je online een boodschap probeert te verkopen, is het van groot belang dat je websitebezoeker wel makkelijk stappen kan ondernemen. Denk hierbij aan het bellen van jouw bedrijf, inschrijven voor je nieuwsbrief of natuurlijk het toevoegen van een artikel aan het winkelmandje. Deze belangrijke elementen, ook wel call-to-actions genoemd, moeten opvallen. Als je je website bezoekers namelijk bepaalde paden wilt laten afleggen, moeten zij wel hun weg kunnen vinden naar de gewenste actie.

Kijk maar eens naar bovenstaand voorbeeld. Je ziet een duidelijke call-to-action en een subtiele call-to-action.

Je kan er voor kiezen om de button in je huisstijl kleuren te houden, zoals wij hebben gedaan. Natuurlijk kan je ook voor nog opvallendere opties gaan. Zoals bijvoorbeeld een rode of oranje achtergrond. Dit zijn keuren waar je ogen snel naar toe trekken.

Optimaliseer de laadsnelheid van je website

Een belangrijk aspect van goede online marketing is de laadsnelheid van je website. Duurt het langer dan 3 seconden voordat je pagina geladen is? Dan is het grootste deel van je publiek hoogstwaarschijnlijk haar geduld al kwijt. Test daarom regelmatig je website via bijvoorbeeld GTMetrix om knelpunten in de laadtijd van je website te achterhalen.

Tip: Lees hier hoe je afbeeldingen kan comprimeren voor een snellere website!

Gebruik remarketing advertenties

Verlies potentiële klanten die nog géén aankoop of aanvraag hebben gedaan niet na hun eerste websitebezoek door gebruik te maken van remarketing advertenties. Remarketing advertenties worden alleen gericht op daadwerkelijke bezoekers van jouw website met behulp van een ‘pixel’. Wanneer je de pixel code van bijvoorbeeld Facebook Advertenties of Google Ads integreert in je website kan je specifieke doelgroepen maken bestaande uit geïnteresseerde website bezoekers die nog geen aankoop of aanvraag hebben gedaan. Met behulp van slimme targeting zien deze bezoekers vervolgens een advertentie van jouw website terug op hun tijdlijn, YouTube of een site uit het Google Display Netwerk.

Laat levertijden en actuele voorraad zien

Verkoop je fysieke producten in je webshop? Laat dan actuele levertijden en voorraden zien aan je bezoekers. Klanten vinden het belangrijk om er zeker van te zijn dat hun product snel binnen is en hier kan je dus goed op inspelen. Plaats de voorraad en levertijd het liefst net boven de “Voeg toe aan winkelmand” knop voor het beste resultaat.

Geef duidelijk de voorraad en levertijd weer!

Verzamel beoordelingen

Vraag je klanten na een bestelling of opdracht om een beoordeling te schrijven op bijvoorbeeld Google en Facebook. Heb je een webshop gebouwd in WooCommerce? Vraag je klanten dan op de productpagina een beoordeling in te vullen. Dit heeft een positief effect op potentiële kopers aangezien je bewijst dat anderen ook tevreden zijn met je product/dienst en heeft als extra ook een positief effect op je rankings in zoekmachines.

Meer weten over conversie optimalisatie?

Wil je een volgende stap zetten met jouw website en online groeien? Dan ben je bij WPinaday aan het juiste adres! Wij helpen je graag met het uitbouwen van je merk en het verhogen van je online rendement. We zijn gespecialiseerd in WordPress en WooCommerce. Neem contact met ons op voor een afspraak, de koffie staat klaar!

Stanley van Heusden
Oprichter en creative director van WPinaday. Maakt al sinds zijn negende websites.