Tip: Zo krijg je meer bezoekers op je website!

Deel bericht

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Dan heb je eindelijk je website opgezet en loopt het allemaal een beetje.. maar willen de bezoekers maar niet komen. De vraag is dan al gauw: Hoe krijg ik meer bezoekers op mijn website? Het antwoord is simpeler dan je denkt: Adverteren. Want zoals het welbekende gezegde luidt: ”onbekend maakt onbemind”

Dit is makkelijk gezegd allemaal natuurlijk. Maar hoe maak je die start dan? In dit blog leggen we je uit hoe je meer bezoekers krijgt op je website.

 

Soorten advertenties

Er zijn verschillende soorten manieren om makkelijker gevonden te worden. Je zal er vast wel eens over gelezen hebben op onze website maar zoekmachine optimalisatie (SEO) en zoekmachine adverteren (SEA) zijn de meest gebruikte manieren om jouw website makkelijk omhoog te werken in de zoekmachines. Actief zijn op Social Media is ook een advertentie op zich en is daarom ook heel belangrijk voor meer bezoekers op je website. Maar wanneer gebruik je nou welke manier om meer bezoekers op je website te krijgen?

 

Zoekmachine adverteren

Met SEA wordt eigenlijk vooral Google Ads bedoeld. Als je gebruik maakt van SEA adverteer je op keywords en betaal je Google een klein bedrag per click naar je website. In ruil daarvoor kom je wel helemaal bovenaan in de zoekmachines. De bedragen die je betaald verschilt per keyword maar liggen meestal rond een paar cent, tenzij je een keyword hebt met een hoog zoekvolume.

Geurkaarsen Haarlem zal bijvoorbeeld veel minder vaak gezocht worden (en is dus veel goedkoper) dan kledingwinkel Amsterdam. Uiteindelijk hoef je je nergens zorgen om te maken want je kan een dagbudget instellen waar Google niet overheen gaat. Voor sommige bedrijven is dit dagbudget € 10,- en voor anderen € 1000,-

 

 

Zoekmachine optimalisatie

Zoekmachine optimalisatie is de organische optie. Bij zoekmachine optimalisatie schrijf je sterke teksten waarin de keywords een aantal keer terugkomen. Je moet de teksten zo schrijven dat zowel de zoekmachines als de lezer begrijpen waar de tekst over gaan. Daarom raden we aan de teksten door experts te laten schrijven.

Het voordeel aan SEO is dat je eenmalig betaald voor de teksten en ze daarna onbeperkt kan gebruiken. Je geeft dus geen geld uit aan losse clicks. Een website met sterke SEO teksten komt hoog in de zoekmachines te staan. Als je een goede SEO website hebt blijft het resultaat langdurig merkbaar.

 

Social Media

Hoe gek het misschien ook klinkt, Social Media is ook een advertentie. We hebben het hier niet over die advertenties tussen je feed door (al zijn dat ook advertenties natuurlijk) maar echt je eigen Social Media pagina. Actief zijn op Instagram, Facebook, Pinterest, Twitter en alle andere Social Media’s waar jouw doelgroep gebruik van maakt is essentieel voor de vindbaarheid.

Natuurlijk wilt niemand een pagina met enkel reclame volgen. Zorg dus voor bijvoorbeeld leuke posts, give-aways, acties en ”geheime” kortingscodes om je publiek geïnteresseerd te houden.

 

Combineren kan je leren

De keuze maken tussen SEO, SEA en Social Media kan best lastig zijn. Wat wil je gebruiken en wat is voor jou het slimste om te doen? Gelukkig hoef je daar niet al te lang over na te denken want combineren kan gewoon. Of je nou alle drie de technieken tegelijkertijd toe past zoals bijvoorbeeld Bol.com, of enkel SEO en Social Media. Elke combinatie kent zijn eigen sterke voordelen.

Je kiest over het algemeen voor SEO als je langdurig effectieve resultaten wilt hebben. Potentiële klanten klikken namelijk vaker op een webpagina op Google dan op een advertentie van Google. Als je snel resultaat wilt zien, en je bereid bent een dagelijks budget in te zetten voor clicks, is SEA weer handig. Waar SEO langdurig effectief is maar wel wat tijd nodig heeft om door te komen, zorgt SEA voor direct resultaat en heb je direct meer bezoekers. Het combineren van de twee zorgt voor optimale vindbaarheid, maar of dit ook echt nodig is, ligt aan het type website natuurlijk. Een grote webshop zou hier misschien wel interesse in hebben, maar een webshop met maar een gelimiteerd aantal handgemaakte artikelen weer minder. Wij bekijken graag de verstandige mogelijkheden met jou.


WPinaday is een expert op het gebied van meer bezoekers op je website krijgen. Wij verzorgen SEO, SEA en marketing strategieën zodat je snel resultaat ziet. Neem hier contact met ons op voor een kennismakingsgesprek!

 

 

Lees verder

De ambitie van

De ambitie van: Raoul Michel

Bij WPinaday werken wij onder het motto ‘’Onze focus: Jouw ambitie’’ maar wat is de ambitie van onze partners? Vandaag gingen we langs bij Raoul

WPinaday Team
WPinaday

WPinaday bestaat vier jaar!

Precies 4 jaar geleden, op 1 juli 2015, begon onze eerste werkdag aan de keukentafel die onze hele toekomst zou veranderen. WPinaday, of eigenlijk Factory93,

WPinaday®
Spaarne 55-III
2011 CE
Haarlem

WPinaday kantoor

Afspraak maken

Je bent van harte welkom!

Website laten maken

Offerte aanvragen

Brief ons voor een offerte.