Meer dan 32% van alle websites op het internet draait op WordPress. Denk hierbij niet alleen aan blogs, maar ook aan corporate websites en e-commerce stores. Het is dus niet vreemd dat een aantal grote spelers ook gebruik maken van het open source CMS. In dit blogartikel zetten wij een aantal websites van populaire organisaties en merken uiteen die draaien op WordPress.
The White House
Er zijn veel verschillende meningen over de idealen van Trump en iedereen heeft er wel een woordje over klaar. Wat echter wel een feit is, is dat de website van het Witte Huis met WordPress is gemaakt. Op de website wordt actief gepost over de toekomstplannen van het land, de beloftes die zijn gedaan en er is zelfs een button om de president te contacteren. Overigens is de website uitgerust met een minimalistische stijl zodat hij overzichtelijk en simpel op het oog blijft.
Beyoncé
Pop Queen Beyoncé staat buiten haar vocale zegening ook bekend om haar waardering voor luxe. Ze wordt regelmatig gespot op schitterende vakantiebestemmingen en in outfits die oplopen tot in de tienduizenden euro’s. De celebrity wilt dus enkel het allerbeste van het allerbeste. Op de WordPress website is alles te vinden wat je nodig hebt. Van merchandise tot tourdata en haar Social Media posts. Alles is in één overzichtelijk menu te vinden.
Camila Cabello
Naast Beyoncé maken nog veel meer grote bekendheden gebruik van deze CMS. Zo ook Fifth Harmony ex-lid Camila Cabello. De Havana zingende popster die in 2018 de New Artist of the Year Award won heeft ook een eigen website. In tegenstelling tot de minimalistische stijl van het Witte Huis is dit design heel kleurrijk en artistiek. Echter is de uitgebreidheid van de website minimaal gehouden en kan je elke sub-pagina bereiken door naar beneden of boven te scrollen. Rechtsboven naast het logo is er ook een mogelijkheid direct door te klikken naar de door jou gewenste categorie.
Mercedes-Benz
Elke man heeft wel eens stiekem gefantaseerd over hoe het zou zijn om een dikke Mercedes in de garage te hebben staan. Op de net zo dikke website kan je alles lezen over de geschiedenis van het populaire automerk, de nieuwste modellen bekijken en door de ‘’Events’’ pagina kan je ook direct alle aankomende evenementen in je agenda opschrijven. De website is erg uitgebreid en er wordt gebruik gemaakt van simpele animaties die je beeld in schuiven zodra je een nieuwe categorie aanklikt. Dit alles met het super strakke design maakt het een topwebsite die past bij de stijl van de multinationale firma.
Angry Birds
Deze boze vogeltjes zijn al jaren booming in de Playstores van zowel Apple als Android. Het succes begon in 2009 bij de eerste app: ‘’Angry Birds’’. Inmiddels zijn er al meer dan 25 games uitgebracht door de franchise en het worden er steeds maar meer. Zodra je de website opent word je overspoeld met kleuren en animaties. De doelgroep die ze proberen te bereiken is dan ook overduidelijk jonge kinderen. Je kan op de website Angry Birds filmpjes kijken, games spelen, alles over de verschillende karakters lezen én merchandise kopen. Ondanks de kleurenchaos blijft de website wel erg simpel in gebruik. Hierdoor beweeg je je dan ook makkelijk in een razend tempo door de verschillende pagina’s heen.
Facebook Newsroom
Zelfs Facebook maakt gebruik van WordPress. Omdat de Newsroom overzichtelijk en makkelijk toegankelijk moest zijn heeft Facebook ervoor gekozen deze in WordPress te designen. Zoals de naam al weggeeft is deze pagina de officiële nieuwssite van Facebook waarop alle informatie over toekomstige plannen en aankomende evenementen wordt gepost.
The Walt Disney Company
Toen Walt Disney in 1928 zijn eerste animatie Steamboat Willie animeerde had hij nooit gedacht dat hij later een groot deel zou uitmaken van de jeugd van vele kinderen. Iedereen kent bekende animaties als Assepoester, Mickey Mouse en Frozen en het is dan ook een guilty pleasure van veel volwassenen om op zijn tijd weer eens een Disney film te kijken. Helaas overleed Disney in 1966 op 65 jarige leeftijd. Het bedrijf is echter nog op volle toeren bezig met het produceren van Disney films in een modern jasje. Het eerste wat je opvalt als je op de voorpagina landt is dat de koersen van Disney direct onder de header staan. Dit is ietwat ongebruikelijk maar een succesvolle multinationale firma als Disney kan dat makkelijk hebben. Echter reflecteert het ook eerlijkheid want als de koersen dalen, verdwijnt het overzichtje niet direct. Verder is de website heel minimalistisch gehouden.
Vogue
Vogue heeft een eigen tijdschrift, webshop, YouTube kanaal en ja, wat eigenlijk niet? Het wordt zelfs zo gek dat de kat van Karl Lagerfeld ontwerper is bij Vogue en een hele eigen kledinglijn heeft. Vanaf de website zijn de verschillende onderwerpen makkelijk te bereiken. Je navigeert je ontzettend snel door alle onderdelen en de website is zeer overzichtelijk.
Ontzettend leuk natuurlijk dat deze websites gebruik maken van WordPress, maar waar het écht om draait is dat jouw website binnenkort op dit lijstje staat. Contact met ons opnemen kan altijd telefonisch of via het contact menu.